Андрій Гук про нестачу місць в літаках

Часом авіакомпанія може продати більше квитків, ніж місць у літаку. Це називається овербукинг.

 

Якщо всi пасажири з'явилися на посадку, то авіакомпанії доведеться комусь із них відмовити в перевезенні на конкретно цьому рейсі. Те ж саме їй доведеться зробити, якщо борт, на якому повинні були летіти пасажири, в останній момент замінений бортом меншої місткості і туди поміщаються не всі. Механізм відмови в перевезенні з цих причин регламентований авіаційним законодавством. І при дотриманні всіх правил для когось з пасажирів цей випадок навіть може стати приємною новиною.

 

Якщо перевізник мотивовано очікує на відмову пасажирам у посадці на рейс, він зобов'язаний (!) спочатку знайти добровольців, готових відмовитися від свого підтвердженого бронювання в обмін на узгоджену між пасажиром, який добровільно відмовляється від посадки на рейс, та перевізником винагороду (п.1 Глави 2 Розділу XVI правил повітряних перевезень пасажирів та багажу).

 

Крім виплати винагороди, перевізник зобов'язаний запропонувати пасажиру на вибір (п.2 Глави 2 Розділу XVI правил повітряних перевезень пасажирів та багажу):

 

відшкодування вартості перевезення впродовж семи днів, яке має бути виплачене готівкою, електронним банківським переказом, банківськими дорученнями або банківськими чеками чи за наявності засвідченої у письмовій формі згоди пасажира у вигляді дорожніх чеків та/або інших послуг, повної вартості квитка за ціною, за якою його придбано, за невикористану частину квитка та за використану частину або частини квитка, якщо рейс більше не задовольняє потреби пасажира, а також забезпечити за потреби зворотний рейс у початковий пункт відправлення за першої можливості;

 

або зміну маршруту, яка повинна здійснюватися за відповідних транспортних умов: до кінцевого пункту призначення - за першої можливості або до кінцевого пункту - у пізніший час за бажанням пасажира та за наявності вільних місць.

 

Якщо пасажирів, які згодні добровільно відмовитися від подорожі цим рейсом, немає або їх кількість є недостатньою, перевізник має право відмовити пасажиру в перевезенні проти його волі (п.4 Глави 2 Розділу XVI правил повітряних перевезень пасажирів та багажу).

 

Якщо пасажирам відмовлено у перевезенні проти їхньої волі, перевізник має виплатити їм компенсацію у таких розмірах:

 

250 євро - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів;

 

400 євро - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів;

 

600 євро - для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.

 

Перевізник має право зменшити розмір компенсації, зазначеної у пункті 5 цієї глави, на 50 %, якщо пасажиру пропонується заміна маршруту перевезення до його пункту призначення альтернативними рейсами, час прибуття яких не перевищує запланованого на:

 

дві години - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів; або

 

три години - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів; або

 

чотири години - для рейсів, не зазначених у другому та третьому абзацах цього пункту.

 

Якщо авіакомпанія спочатку не виконала зобов’язання та не здійснила пошук добровольців, які готові за винагороду відмовитись від перевезення за власною волею, то відмова в перевезенні буде порушенням прав пасажирів, які зможуть вимагати компенсацію. Якщо ж добровольців не було то відмова проти волі пасажира з виплатою компенсації та пропозицією повернення коштів чи альтернативного рейсу може бути на будь-якому етапі перевезення, навіть якщо пасажири уже в літаку.

 

Андрій Гук,

експерт з авіаційного права,

партнер в юридичній фірмі “Анте”

24.07.2018

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS