Туроператор свалил все на агентов – дело движется к суду

Скандал с туристами «Ильтура», похоже, продолжит развиваться в новой плоскости. Туроператор поменял принимающую компанию: вместо «Статус-тура» теперь Neva Travel.

В данный момент туристов уже не выгоняют из отеля. Однако к «Ильтуру» появились новые претензии - со стороны сети турагентств, которую оператор случайно или намеренно подставил, заявив тележурналистам, что никакого договора с туристами у него нет и обязательств перед ними он не имеет.
18 июня на канале «1+1» прошел сюжет о 186 туристах «Ильтура», не заселенных в турецкие отели. И виноватой во всем, по версии телеканала, оказалась сеть ТА «Поехали с нами», которая, как утверждает ведущая в подводке к сюжету, «за обещанные апартаменты не заплатила», «...при этом турагентство своей вины не признает».

«Из 180 туристов, которых 14 числа отправил в Анталью «Ильтур», только 54 человека приобрели турпакеты через «Поехали с нами». Остальные туры были куплены через другие турагентства, но все выглядит так, будто это наша сеть отправила в Турцию самолет с украинцами, которых потом не заселили», – констатирует гендиректор сети «Поехали с нами» Олег Кулик.

Вообще, туристы довольно часто путают ТО и ТА, не понимая, что турагент выступает лишь реализатором продукта, а обеспечить качественный отдых обязуется туроператор, который и должен перечислять деньги своим зарубежным партнерам. Но если журналисты могли не разобраться, то профи прекрасно понимают, у кого какие функции. Так вот самым интересным в сюжете ТСН оказалось заявление, сделанное на камеру директором «Ильтура» Романом Егоровым. На вопрос журналистки «есть ли у вас обязательства перед туристами?» он ответил: «Нет. У нас нет договоров с клиентами».

«Это ни в какие ворота не лезет, – поражен Олег Кулик. – Действительно, откуда у него договоры? Это ведь турагент их подписывает от имени туроператора. О том, что за все по договору и по закону отвечает туроператор, Егоров не сказал. И этот сюжет пошел на всю страну! И наши клиенты теперь будут уверены, что это мы деньги задерживаем!»

Эксперт сообщил, что намерен потребовать опровержение от ТСН (в противном случае компания обратится в суд). А что касается «Ильтура», то все заявки на этого туроператора «Поехали с нами» аннулирует. И когда из Антальи вернутся пострадавшие туристы, сеть окажет им всю необходимую юридическую поддержку в суде против ТО. 

Валерия Овсяник, 19.06.2014

 



МЗС: щодо скарг українських туристів на дипломатичні і консульські установи у Туреччині


Коментар Департаменту інформаційної політики МЗС щодо скарг українських туристів на те, що вони не можуть додзвонитися за екстреними номерами до дипломатичних і консульських установ у Туреччині.

У зв’язку із публікаціями у вітчизняних ЗМІ скарг українських туристів на те, що вони не можуть додзвонитися за екстреними номерами до дипломатичних і консульських установ у Туреччині повідомляємо таке.

Інформація щодо проблемної ситуації, яка виникла із українськими громадянами на території Туреччини надійшла до Посольства України в Турецькій Республіці 14 червня 2014 року. Зокрема на адресу Посольства надійшло декілька телефонних звернень від громадян України щодо відмови турецьких готелів, в яких вони забронювали й оплатили відпочинок, поселяти зазначених громадян України. Причиною таких дій турецьких готельєрів стало неотримання від українських туроператорів коштів. Біля 80 українських туристів зіткнулися із зазначеною проблемою.

До розв’язання ситуації, що склалася, одразу ж підключилися співробітники консульського відділу Посольства України в Туреччині. Було задіяно можливості Почесного консульства України в Анталії. В терміновому порядку вдалося зв’язатися із представниками турецького компанії «Status Group», яка відповідала за забезпечення розселення зазначених українських туристів в турецьких готелях. Було з’ясовано, що українські туристичні оператори вчасно внесли всі необхідні кошти до банку «OTP» для їх наступного переведення турецькій стороні. Однак, зазначений банк через операційні проблеми (збої в комп’ютерної мережі банку) не спромігся вчасно перевести всі необхідні кошти в Туреччину, а отже фактично залишив неоплаченим відпочинок українських туристів.

Враховуючи, що 14 червня був вихідним днем, завершити процедуру переведення коштів не представлялося можливим. В результаті досягнутої домовленості із адміністрацією низки турецьких готелів під надані Посольством гарантії турецька сторона прийняла рішення про оплату компанією «Status Group» вартості відпочинку українських туристів протягом двох днів (до першого робочого банківського дня) за власний рахунок до моменту надходження коштів з України. Окрім того, частина українських туристів самостійно оплатили відпочинок за власний кошт. В результаті, ввечері 14 червня 2014 року вдалося забезпечити заселення всіх громадян України в ті готелі, на відпочинок до яких вони прибули.

16.06.2014 р. представники компанії «Status Group» повідомили про отримання коштів від банку «OTP». Цього ж дня кошти, які були сплачені громадянами України самостійно, були їм повернуті. В результаті оперативного втручання представників Посольства України та Почесного консульства України в Анталіі 14 червня 2014 року всі туристи, у яких виникли проблеми, були розселені по готелях, а станом на 16 червня 2014 року вказана ситуації була вирішена повністю.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS