Що робити туристу з карантином?
Адвокат юрфiрми «Коларес» Ірина Кепіч дає поради мандрівникам, постраждалим від наслідків карантину.
З 0:01 год. 17 березня 2020 року Україна припинила міжнародне регулярне пасажирське сполучення.
Також 17 березня Верховна Рада прийняла зміни до закону «Про торгово-промислові палати в Україні» та визначила, що карантин, встановлений Кабінетом Міністрів України, є форс-мажорною обставиною. Однак це не означає, що всі автоматично звільняються від виконання своїх зобов’язань. Щоб підтвердити форс-мажорні обставини, туроператор чи авіаперевізник повинен звернутись до торгово-промислової палати, яка може визнати неможливим виконання зобов’язань за договором, а відтак і неможливість компенсації туристу. Однак це потрібно робити в кожному випадку окремо.
Тому, перш за все, «keep calm».
Якими повинні бути ваші дії, якщо ви придбали квиток на літак, а ваш рейс скасували через карантинні заходи?
З урахуванням можливості підтвердження форс-мажорних обставин найкраще в позасудовому порядку налагодити діалог з туроператором чи авіаперевізником, щоб отримати максимально можливу компенсацію своїх витрат.
Аналізуючи ситуацію загалом, можна спрогнозувати велику кількість позовів як зі сторони споживачів до суб’єктів туристичної діяльності, так і туроператорів та авіаперевізників до держави.
Кожна ситуація є унікальною та відповідно буде мати різне вирішення в суді. Але є також стандартний алгоритм, на який можна орієнтуватися.
Варто написати заяву до авіаперевізника про відшкодування вартості квитка за ціною, за якою його придбано, та сплату компенсації. Якщо ви направляєте заяву поштою, то цінним листом з описом вкладення для підтвердження в майбутньому факту звернення. Також до заяви вам потрібно долучити копію квитка на літак для підтвердження існування взаємовідносин між вами і авіакомпанією.
Розмір компенсації (якщо ситуація не буде визнана як форс-мажорна) залежить від дальності рейсу. Компенсація відшкодовується у таких розмірах: 250 євро – для рейсів дальністю до 1500 кілометрів; 400 євро – для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів; 600 євро – для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів (ст. 104 Повітряного кодексу України).
Якщо авіаперевізник відмовляється відшкодовувати вартість квитка та сплачувати компенсацію, необхідно звертатись до суду або до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужби). Ви маєте статус споживача, тому звільнені від сплати судового збору у разі подання позовної заяви.
Можлива також ситуація, коли вас евакуювали швидше, аніж мав закінчитися тур. Звичайно, ви можете просити компенсації за такі дні, але найкраще провести переговори з туроператором і отримати, наприклад, знижку на наступний тур.
Відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору про туристичне обслуговування перед туристом несе туроператор.
У випадку відмови туроператора від оплати послуг готелю рекомендується в письмовій формі звернутись до туроператора з претензією. У разі незадоволення претензійних вимог туроператором можна звернутись до Держпродспоживслужби або до суду без сплати судового збору.
Якщо ви самостійно оплатили готельні послуги – не забудьте отримати чек від готелю. Такий чек буде підтвердженням суми понесених витрат.
Якщо ви забронювали та оплатили тур, який збігся з часом карантинних заходів, ви маєте право на перенесення туру на інші дати або на відшкодування вартості туру. Для отримання компенсації чи перебронювання туру потрібно звернутись до туроператора. Якщо туроператор відмовляється відшкодувати вартість туру чи перебронювати його, необхідно звертатись до суду або до Держпродспоживслужби.
Коли ви за кордоном, кордони закриті і ви бажаєте повернутись додому - зверніться до консульства чи посольства України. Також Міністерство закордонних справ рекомендує зареєструватись у системі ДРУГ, в яку ви вносите свої дані і повідомляєте МЗС та закордонним дипломатичним установам України про своє перебування у певній країні. Такі дії допоможуть вам потрапити в список осіб, які хочуть повернутись на батьківщину.
Підсумовуючи наведене вище, рекомендую зберігати всі документи, які видані вам авіаперевізником, туроператором, готелем. Такими документами є договір, квиток на літак, ваучер, чеки та інші документи, що підтверджують існування взаємовідносин між вами та надавачами послуг.
24.03.2020
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS- Басейн та свій собака - головні вимоги 16-09-2023
- Join UP!: топ-3 напрямків літа 16-09-2023
- П’ять крутих автобусних турів від TPG 05-10-2022
- В Вильнюсе поддержали Украину 29-05-2022
- Гроші за тури повернуть після війни 29-04-2022
- Як повернутися до України? 11-04-2022
- Туркомпанії відмовляться від російських софтів 06-04-2022