Роман Иванов о том, как турагенту защитить себя
Последние судебные решения в отношении ТА показали, что часть розницы не понимает, каким должен быть договор на туробслуживание, чтобы потом не отвечать за ошибки туроператоров.
ТА не только не умеют себя оградить от нежелательных претензий, но и сознательно усугубляют свое положение, вымарывая из договоров названия туроператоров и видоизменяя текст документа по своему усмотрению. Как в идеале должны выглядеть пункты об ответственности агента в договоре ТА с туристом?
Турагент може захистити себе у майбутньому від позовних вимог Туриста прописавши наступні пункти у договорі на туристичне обслуговування:
«1. За відмову Туриста від Турпродукту (частково або повністю) з будь-яких причин, Турист зобов’язується сплатити Турагенту витрат за послуги, понесені останнім у зв’язку з виконанням замовлення Туриста.
2. Зміна умов Туру за ініціативою Туриста після його сплати, а також несвоєчасне надання Туристом Турагенту необхідних документів прирівнюється до відмови від Туру і породжує наслідки, передбачені п.1 даного Договору.
3. Турагент не несе відповідальності та не сплачує будь-які компенсації Туристу за можливі порушення та дії, які не належать до його компетенції, а саме:
3.1. За зміну розкладу, відміну, затримку авіарейсу, заміну літака одного типу на інший, закриття аеропортів, з метереологічних, технічних та інших причин, що призвело до зміни програми Туру, за транспортне перевезення Туриста, збереження документів та особистих речей Туриста, втрату або псування багажу під час перевезення. В даному випадку відповідальність за вищевикладене несе Перевізник. Взаємовідносини між Туристом та Перевізником регулюються договором на перевезення, підтвердженням якого є виданий Туристу квиток, згідно чинного законодавства України та міжнародного права.
3.2. За неможливість здійснення Туристом подорожі, перенесення її на більш пізніші терміни, призупинення подорожі, шкоду, що викликана діями Туроператора, консульської, митної та іміґраційної служб України та зарубіжних країн.
3.3. Відшкодування витрат при настанні страхових випадків, що передбачені договором страхування. При настанні страхового випадку Турист зобов’язаний діяти у відповідності до інструкції, яка викладена у страховому полісі.
3.4. За готельне обслуговування (несмачна їжа, висока вартість додаткових послуг, відключення води та електропостачання, прибирання кімнат і території та таке інше) та негативні наслідки споживчих послуг, самостійно придбаних туристом у будь-яких суб’єктів ринку туристичних послуг у країні перебування Туриста.
4. Турагент не приймає претензії від Туриста та не несе відповідальності по претензіях, які пов’язані з деякими відхиленнями щодо обслуговування, яке надають готелі, мотелі, пансіонати (несмачна їжа, висока вартість додаткових послуг, відключення води та електропостачання, прибирання кімнат і території та таке інше) та негативними наслідками споживчих послуг, самостійного придбання Туристом у будь-яких суб’єктів ринку туристичних послуг у країні перебування Туриста.
5. У випадку порушення Туристом програми обслуговування, норм та правил поведінки в країні перебування, правил митного та прикордонного контролю, правил поведінки на борту літака, транспортних перевезень (порушення правопорядку у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння), а також порушення інших загальноприйнятих правил поведінки, що стало причиною зняття Туриста з рейсу, затримки компетентними органами, доставлення (перебування) Туриста до (в) медичних закладів країни перебування, з вищевказаних причин, що призвело до додаткових матеріальних витрат Туриста, Турагент не несе відповідальності, вартість Туру не повертається, будь-які інші компенсації не виплачуються Туристу.
6. Турагент не несе відповідальності по відшкодуванню матеріальних витрат Туриста за сплачені туристичні послуги, якщо Турист під час туристичної подорожі, керуючись особистими інтересами, не скористався всіма або частиною наданих Турагентом туристичних послуг, достроково припинив термін перебування в Турі.
7. Турагент не несе відповідальності за втрату, пропажу цінностей, документів, особистих речей Туриста під час здійснення туристичної подорожі.
8. Турагент не несе відповідальності за рішення (дії) прикордонних, митних служб країн, через (до) які (яких) подорожує Турист, а також інших установ щодо неможливості в’їзду Туриста або осіб що подорожують разом з ним, відповідно до умов цього Договору та заявки, на територію цих країн. В даному випадку Турист самостійно сплачує витрати пов’язані з депортацією (вартість транспортного перевезення, адміністративні штрафи, пені та інші платежі). Будь-які компенсації Туристу не виплачуються.
9. У випадку відмови в’їзду на територію країни туристичної подорожі одному із туристів, що подорожує групою, відповідно до умов цього Договору з причин передбачених п. 8 Договору, Договір не припиняється для інших туристів в групі (такі туристи продовжують подорож відповідно до умов Договору). В даному випадку претензії на дії відповідних органів країн подорожі для розгляду Турагентом не приймаються, компенсації Туристу не виплачуються.
10. Турагент не несе відповідальності за неналежне виконання умов Договору, якщо це сталося внаслідок надання Туристом Турагенту документів та недостовірних відомостей (неповнота, недостовірність, неправильність оформлення документів та інш.).
11. У випадку невиїзду Туриста внаслідок втрати документів, запізнення на рейс на початку та в кінці туристичної подорожі з причин особистого характеру та інших, Турагент не несе відповідальності і матеріальні компенсації Туристу не сплачує.
12. Турагент не несе відповідальність за будь-які незручності, завдані Туристу в зв'язку з проведенням на території країни перебування будівельних та ремонтних робіт, які відбуваються за рішенням або з відома місцевих влад будь-якими державними або приватними особами.
13. При порушенні Туристом Правил перевезення пасажирів та багажу, до Туриста застосовуються штрафні санкції передбачені Перевізником.
14. У випадку невиконання зобов'язань по оплаті Туру, Турист зобов'язаний сплатити Турагенту пеню в розмірі 0.5% від вартості Туру, за кожен день прострочки платежу до моменту сплати.
15. Турагент не несе відповідальність за підвищення вартості авіаквитків та зобов’язується інформувати Туриста про зміну вартості авіаквитків, одразу після отримання інформації від Туроператора.».
Роман Іванов,
керуючий адвокатського бюро «Іванова»
12.05.2015
BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS
- Басейн та свій собака - головні вимоги 16-09-2023
- Join UP!: топ-3 напрямків літа 16-09-2023
- П’ять крутих автобусних турів від TPG 05-10-2022
- В Вильнюсе поддержали Украину 29-05-2022
- Гроші за тури повернуть після війни 29-04-2022
- Як повернутися до України? 11-04-2022
- Туркомпанії відмовляться від російських софтів 06-04-2022