Яким був сезон-2023

 

З початком війни великі оператори з турецьким корінням пішли з України і цю нішу швидко зайняли наші місцеві компанії. Якийсь час був бардак, але потім визначилися нові лідери.

 

За даними гендиректора мережі агенцій «Поїхали з нами» Олега Кулика, лідером за основними напрямками у 2023 році став Join UP!. “Я додав би, що зараз є “Джоін” та всі інші, згоден голова агентської мережі ХО Олександр Довгопол. — Хоча продажi туроператорів змінюються в діапазоні 2-5%. Один місяць одного більше, інший — другого».

 

За показниками IT-Tour, до трійки лідерів входять також молдавський Toco Tour та "Альянс". «Тих, хто залишився, дуже мало. Після перших двох туроператорів довго нікого немає, потім іде "Альянс", потім знову провал, а потім вже "Альф", TPG, "Арістея", — зазначає голова IT-Tour Юрій Авдєєв. Окремо, на його думку, стоять європейські туроператори з Польщі, що обслуговують приблизно 10-15% наших туристів.

 

Основними популярними напрямками у 2023 році для українців залишилися Туреччина та Єгипет, які займають 95% ринку. В решту епізодично потрапляють Емірати, Домінікана і Мальдіви, зазначає експерт. При цьому обсяги продажів турів із початком війни впали приблизно у 8 разів.

 

Втім, загальна статистика великих мереж говорить про те, що в п'ятірку популярних напрямів влітку 2023 року увійшли також Болгарія, Греція та Чорногорія.

 

 

 

«Але наші оператори розкошували до останнього часу, – вважає Юрій Авдєєв. — Без турецьких компаній вони отримали додатково 10-15% обсягів, а турки, нагадаю, займали майже 95% усього українського ринку. Тож у 2023 році українські ТО наростили доходи на 30-50% порівняно з доковідними часами. Якщо раніше ринок складався умовно з 2 млн туристів, а 100-150 тисяч із них відправляли українські туроператори, то зараз туристів з України всього 250-300 тисяч, натомість більше половини відправляють українські компанії — ось і зростання. Однак «лафа» вже закрилася: Join UP!, Toko Tour та європейці всіх підім'яли».

 

Втім, якщо дивитися показники інших мережевиків, після «Джоїна» інші гравці йдуть практично в однаковому темпі.

 

Експерт зазначає, що як тільки завершився літній пляжний сезон та автобусні програми згорнулися, конкурувати з великими компаніями решті стало складно. «У Польщі, через яку багато хто їхав на відпочинок, кермують «Ітака», «Корал» та «Анекс», — пояснює Юрій Авдєєв, даючи зрозуміти, що конкуренція ззовні залишилася високою і українцям складно протистояти тим, хто працює в мирних умовах, хоча всередині нашої країни частина компаний вибула з гри «через колаборацію».

 

«Ми тільки завершили виїзд мережі до Туреччини разом із «Джоіном». Як у старі добрі часи — п'ятизіркові готелі, море, навчання, обмін досвідом, плани на майбутнє. Бо ми віримо, що майбутнє в українському туризмі буде добрим», - продовжує бути оптимістом Олександр Довгопол.

 

Turprofi.com.ua

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS